אילוף דוג דה בורדו

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

הכירו את כלבי הדוג דה בורדו וקבלו מידע חשוב וחיוני בנוגע לאילוף של כלב מזן זה. בנוסף, ניתן לקבל הצעת מחיר ומידע ממאלף מקצועי.

כלבי דוג דה בורדו – הענק הידידותי

הדוג דה בורדו הוא אורח יחסית חדש בישראל, הוא נהיה מבוקש יותר בשנים האחרונות וחשוב לזכור שממדי גופו החריגים מצריכים התאמות. הכלב הוא מאד ידידותי ונוח. למרות החזות הגדולה היכולה להיות מעט מאיימת, בשל הגודל שלו, רמת האנרגיה שלו איננה גדולה, ויש לו קושי בביצוע פעולות. בנוסף יש חשיבות להיות לידו ברוב שעות היום ולא להשאיר אותו לבד שעות ארוכות.

אילוף דוג דה בורדו

הכירו את דוג דה בורדו

הדוג דה בורדו הוא אחד מגזעי הכלבים הגדולים ביותר שכיום מקובל לגדל בבתים פרטיים. הגזע מתאפיין במבנה גוף גדול מאד היכול להגיע עד 50 קילו. הראש של הדה בורדו הוא רחב מאד ועגלגל ומעוטר בקמטים רבים, שרירי הצוואר ובית החזה שלו גדולים מאד ואת כולו מכסה פרווה נעימה מאד למגע, אך קצרה. 

כלבי הדוג דה בורדו הינם כלבים מאד נאמנים לבני הבית, אך הם לא מתאימים למקומות בהם הם יישארו שעות ארוכות לבדם, מתוך חשש שלהם שהלהקה העוטפת אותם עזבה אותם. הכלב נאמן מאד ושומר על בית המשפחה ללא שהוא מהווה איום כלפי מי מבני הבית. כך גם עבור חיות בית אחרות.

מקורו של הגזע הנ"ל הוא בצרפת, שם שימש את בני האצולה במאות הקודמות במסעות הצייד שלהם ביערות האירופאים. במהלך המאה ה20 הדרישה ופופולאריות של הכלבים ירדה, בעשרים השנים האחרונות יש גידול בדרישה לכלבים מסוג זה ובהתאם יש עלייה במספר הפרטים. 

אילוף של דוג דה בורדו

אילוף דוג דה בורדו חייב להביא בחשבון את האפיונים המיוחדים של הגזע הנ"ל ובעיקר למידות הגוף העצומות שלו. תהליך אילוף של כלב מסוג דוג דה בורדו יתחיל עם הפקודות הבסיסיות ומתוך ההבנה שרמות האנרגיה שלו מושפעות מגודלו ולא מאפשרות לו פעילות לזמן ארוך, בשל כך יש חשיבות לעודד את הכלב במהלך הפעילות. אילוף כלב דוג דה בורדו זוהי משימה, אך יש לשמר את הגישה החיובית, זאת על מנת להצליח להטמיע את הפקודות אצל הכלב.

אילוף כלבי דוג דה בורדו כמו אצל גזעים רבים אחרים מומלץ להתחיל בשלושת החודשים הראשונים לחייו, עבור הדה בורדו, זוהי התקופה האופטימלית לרכוש התנהגויות נכונות, המוח של הכלב עדיין לא עוצב לגמרי והוא מאפשר למידה וצבירת הרגלים נדרשים. הצלחה בתקופה זאת תשפר את היכולות הללו בגיל מאוחר יותר.

את התהליך כדאי להתחיל עם הקניית פקודות בסיסיות כמו שב, או בוא, ויש לכך חשיבות גדולה בעיקר על מנת להבהיר לגור את העליונות שלכם בתור הבעלים. זוהי בעצם בניית המדרגה הראשונה בתהליך אילוף של כלב מסוג דוג דה בורדו.

בעת ביצוע האילוף, יש חשיבות ליכולת של הבעלים לגלות סבלנות ועקביות. זאת בשל היכולת המוגבלת של הכלבים הללו לפעולות ארוכות. יש חשיבות ביצירת מוטיבציה אצל כלב ולהניע אותו לפעולה. במהלך אילוף כלב דוג דה בורדו ייתכן ותדרשו להנחות את הכלב לפעול מספר פעמים עד שיגיב.   

כמה עולה לאלף דוג דה בורדו?

המחיר המקובל לאילוף כלבי הדה בורדו נגזר מכמה גורמים. באילוף כלבים ישנן נגזרות מהצורך של כל כלב והגזע הרלוונטי. כלבי הדוג דה בורדו לא יוכלו להחזיק אימון של שעה שלמה ולכן יש צורך לעשות התאמות או לבצע חלק מהפעולות במקומות בהם הכלב יוכל גם לנוח מעת לעת. 

מאלף אישי –  עבור דוג דה בורדו צעיר יש צורך ב 7-10  מפגשים. אולם חשוב להבין שהמפגש צריך להיות קצר יותר משעה, העלות לשעה תנוע בין 250 – 400 ₪ לשעה.

אילוף בפנסיון – זוהי אפשרות עבור אילוף כלב דוג דה בורדו, אך היא פחות מומלצת עקב הצורך בפרידה מהבעלים של הכלב. הצורך בה עולה בעת קשיים בעבודה עם מאלף. במצב שכזה התקופה תערך כשלושה שבועות והעלות תהיה כ-3000 ₪ ואולי אף מעט יותר.

אימון קבוצתי – האופציה הזולה מבין האפשרויות, בה מתבצע שיעור למספר כלבים במקביל, על ידי מאלף אחד, לכלבי הדוג דה בורדו, הסיטואציה הזאת מתאימה פחות. שעת אילוף שכזאת תעלה בין 150 – 200 ש"ח

מקומו ותפקידו של מאלף כלבים

אילוף כלב דוג דה בורדו זו משימה שאפשר לבצע באופן עצמאי, אך מומלץ מאוד לבצע אותה על פי תוכנית מסודרת של מאמן מקצועי שראה את הכלב לפחות פעם אחת. אם זאת חשוב להסביר שהיתרונות של אילוף בידי איש מקצוע הם רבים ומסיעים רבות להצלחה בתהליך האילוף:

מאלף שם דגש רב על עבודה עם הבעלים. כלומר, מאלף כלבים מקצועי עובד קודם כל עם הבעלים, מאפשר לו להכיר את התנהלות המתאימה בכל סיטואציה, על מנת להצליח בתהליך כולו. בנוסף המאלף יוכל להדריך ולהסביר כיצד נכון לעבוד עם הכלב עצמו, כיצד לבצע פעולות נכונות ואיך לתקן בעת הצורך. והדבר החשוב ביותר אולי בעבודה עם מאלף, היא היכולת להקנות הרגלים נכונים לכלב ולא פחות חשוב מכך לבעלים שלו. 

רוצים להתייעץ איתנו בנוגע לאילוף של כלב דוג דה בורדו? חייגו כעת או השאירו פנייה בטופס ונחזור אליכם עוד היום.

אהבתם? שתפו מאמר זה!