חרקים שמגיעים מבעלי חיים ומחייבים הדברה

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

חרקים שמגיעים מבעלי חיים ומחייבים הדברה

כדור הארץ הוא הבית של אינספור סוגי בעלי חיים. יש כאלה שאנחנו אוהבים, ובפרט חתולים וכלבים, ויש גם כאלה שמתקבלים בהרבה פחות שמחה – החרקים למיניהם. בחלק מהמקרים החרקים מגיעים מבעלי החיים שאנחנו כן רוצים בקרבתנו, ולכן נדרש טיפול מקצועי ומדויק. כאן בעמוד תמצאו מידע מקיף בנושא הדברת חרקים שמגיעים בעקבות בעלי חיים, כך שתוכלו להתנהל נכון.

פרעושים

החרק הנפוץ ביותר שחיות המחמד שלנו מביאות הביתה הוא פרעושים. מבחינת הפרעוש, בעל חיים הוא לוקיישן מושלם: שם הוא מקבל גם דם טרי שמזין אותו וגם מחסה (ולכן פרעושים מעדיפים כלבים וחתולים עם פרווה ארוכה יחסית). מצד שני החרק הזעיר שידוע ביכולות הניתור המרשימות שלו אוהב לעקוץ גם בני אדם ולשתות את הדם שלהם, כך שמדובר במטרד עבור כל בני הבית.

למעשה, מדובר גם בסכנה: פרעושים עלולים להעביר חיידקים מזהמים לבני אדם ולגרום למחלות, ואצל הכלב יש אפילו סכנת חיים בגלל שפרעוש עלול להעביר אליו טפיל בשם "תולעת סרט" שחודר אליו למוח.

הדברת פרעושים מחייבת פעולה משולבת: שאיבת אבק יסודית בכל הבית (אם יש לכם שואב עם שקית, הקפידו לרוקן אותה מחוץ לבית כדי שאף פרעוש לא יחזור להסתתר אצלכם) + כביסה בטמפרטורה גבוהה (לפחות 60 מעלות) של כל בגד או סדין שעלול להיות נגוע בפרעושים + שטיפה מסיבית של כל החדרים + ריסוס עם שני סוגים של חומרי הדברה, אחד נגד פרעושים בוגרים ואחד שמונע התפתחות ביצי פרעושים + טיפול לחיית המחמד (שמפו / אמפולות / קולר / תרסיס / כדורים).

קרציות

כלבים וחתולים עלולים להכניס הביתה גם קרציות. כמו הפרעוש, גם הקרציה מחפשת מקור לדם, וכמו הפרעוש היא עלולה להדביק בני אדם במחלות ולגרום לפגיעה קשה אצל כלבים. בניגוד לפרעושים, קרציות נצמדות בחוזקה לגוף שממנו הן שואבות דם, ולכן הטיפול במפגע הזה חייב להתבצע עם מלוא תשומת הלב כדי לא להזיק לכלב.

השלב הראשון הוא הסרת כל קרציה שזיהיתם על גופו של הכלב (או החתול). הדרך הנכונה לעשות זאת היא בעזרת פינצטה, כשחשוב לשלוף את הקרציה קרוב ככל האפשר לנקודת המגע שלה עם העור, כדי שאף חלק שלה לא יישאר שם. אסור למעוך קרציות מפני שהפעולה הזו עלולה לגרום לפיזור ביצים באזור.

לאחר מכן כדאי לבצע הדברת קרציות, בדרך כלל בריסוס, כדי לוודא שלא נשארו בשטח ביצים, זחלים או קרציות בוגרות שמסתתרות ומחכות להזדמנות להיצמד לגוף ולשאוב ממנו דם.

קרציוני יונים

קרציוני יונים הם למעשה סוג של כינים. הם נמצאים במקומות שבהם היה קן של יונים, שפונה, ולאחר שהגוזלים שמהם מצצו דם כבר אינם, הקרציונים ינסו לעקוץ בני אדם. בדרך כלל קשה להבחין בין מצב של פרעושים בבית לבין מצב של קרציוני יונים אצלכם בדירה, ובעצם גם נוכחות של פשפשי מיטה מובילה לתוצאה דומה, עקיצות מגרדות.

ניתן לשלוח תמונה של העקיצות אל מדביר לטיפול בכל סוגי המזיקים והוא יזהה את החרק ויציע פיתרון. במקרה של כיני יונים, המענה הנכון הוא ריסוס.

זבובים

במרחב הכפרי, זבובים הם במקרים רבים תוצר של רפת סמוכה או לול באזור. המגע של הזבובים עם צואת התרנגולות והפרות עלול לגרום להעברת חיידקים לבני אדם. ניתן לנסות לטפל במטרד באמצעים ביתיים, אבל אם יש מכת זבובים של ממש – דבר שעלול להתרחש כשהלול או הרפת לא מתוחזקים היטב – עדיף להזמין חברת הדברה מקצועית.

המאמר בשיתוף חברת המדביר שמציל: https://www.ha-madbir.co.il

*קרדיט ל daniyal ghanavati באתר PEXELS

אהבתם? שתפו מאמר זה!