אילוף כלבים קטנים

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כלבים קטנים הם חמודים למראה וכמעט תמיד עושים חשק ללטף ולשחק איתם אבל יש בהם עוד הרבה יותר מזה: הם קודם כל כלבים, עם תכונות אופי מגוונות ושונות – הם פשוט מגיעים בתוך אריזה קטנה. למעשה יש גזעים רבים של כלבים קטנים ולכל אחד מהם יש תכונות ואופי משלו, מאפיינים יחודיים וצרכים שונים, אותם חשוב להכיר כדי לדעת איך מאלפים כלבים קטנים.

אילוף כלב קטן – חשוב לדעת לפני שמתחילים

יש כלבים קטנים עם אופי גדול וגם כאלה שיכולים להיות שתלטניים, טריטוריאליים ואפילו קצת תוקפניים, לעומת אחרים שיכולים להיות נעימים, עדינים ושקטים. לכן בין גזעים שונים של כלבים שונים, כדאי להתאים את תהליך האילוף לאופי הכלב.

למשל פודלים (כתבנו גם על אילוף פודל) הם בדרך כלל מלאי ביטחון ולומדים מהר, בעוד שכלבי פאג הם איטיים יותר וקצת חסרי ביטחון, כך שהם צריכים תהליך אילוף יותר הדרגתי וסבלני. אז איך יודעים איזה אופי יש לכלב הקטן שבחרתם לאמץ? פשוט לומדים להכיר את הגזע הספציפי של הכלב שלכם.

למשל:

יורקשייר טרייר כלב קטן עם פרווה ארוכה שלא נושרת. אנרגטי ושובב, אך למעשה הוא כלב ציד במקור ולכן חשוב לחנך אותו מגיל צעיר שלא לנשוך.
בישון פריזה בעל מזג נוח, מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. אנרגטי ואוהב משחקים ולכן צריך להעסיק אותו ולשחק איתו. בזכות אינטליגנציה ורמת התלהבות גבוהה – הוא קל יחסית לאילוף.
תחש זעיר (דקל) הוא כלב ציד, בעל פרווה קצרה, גוף ארוך ורגליים קצרות. יש להם אופי נעים ואוהב, אך עדיף לגדל אותם באזורים פתוחים וכפריים מאשר בעיר.
ג'ק ראסל טרייר גם הוא כלב ציד במקור. יש לו אופי מאוד דומיננטי ולכן חשוב לאלף אותו מוקדם ככל הניתן ולוודא שהוא מבין את מקומות בתוך המשפחה.
שיצו (שי טסו) זהו גזע כלבים שיצרו אותו בתור בן לוויה נעים וחברותי לקיסרים. הוא כלב ביתי וחמוד, מלא שמחת חיים, שאוהב לעקוב אחר בעליו מחדר לחדר. כלבי שיצו צמאים לתשומת לב, אוהבים להתכרבל במיטה עם הבעלים ואולי לכן הפכו לגזע מבוקש ויקר.
פומרניין גזע הפומרניין שייך למשפחת השפיץ. הוא כלב מאוד יפה ומבוקש, אך חשוב להכיר את האופי שלו לפני שמחליטים אם הוא מתאים לכם. הוא עשוי להיות דומיננטי ושובב  ולכן הוא צריך גבולות ברורים כדי לדעת מה מקומו במשפחה ומהם כללי ההתנהגות. הוא אינטליגנטי מאוד, אנרגטי וצריך הרבה פעילות ספורטיבית, כמו טיולים, משחקים עם אנשים וכלבים אחרים, המון תשומת לב וגם שגרת טיפוח קבועה.

למה חשוב לאלף כלב קטן?

כלב קטן עשוי להיות פחדן יותר ולכן גם נבחן. בנוסף, חלק מהגזעים הקטנים הם מאוד אנרגטיים ולכן צריכים אילוף ופעילות מתאימה כי אחרת יתחילו לגרום להרס בבית. אילוף מונע התנהגויות בלתי רצויות, או מזיקות, כמו נבחנות יתר, חוסר ביטחון, תוקפנות כלפי כלבים אחרים, חרדתיות וחוסר משמעת.

אילוף כלבים מגזע קטן – מתי כדאי להתחיל?

כמו בכל תהליך אילוף – רצוי להתחיל לאלף כלבים קטנים כמה שיותר מוקדם. עם זאת, ככל שהכלב הוא בעל אופי יותר דומיננטי, תוקפני, או חרדתי – חשוב עוד יותר להתחיל מוקדם ככל האפשר ולא להתמהמה. אם חשוב לכם להתמקד בתכונה אחת ספציפית של הכלב, כמו אילוף לצרכים, או לגרום לו להפסיק לנבוח, תוכלו ברוב המקרים לסיים את התהליך תוך 2- 8 מפגשים עם מאלפת טובה.

6 טיפים לאילוף כלבים קטנים

הנה כמה טיפים מעולים שיעזרו לכם בתהליך האילוף:

שפת גוף – כלבים קטנים יכולים להרגיש מאוימים אם אתם עומדים מעליהם, בעיקר בתחילת תהליך האילוף. לכן נסו לעבוד בהתחלה בכריעה או ישיבה מול הכלב. לאחר זמן מה, הכלב יתחיל להרגיש בנוח גם כשאתם עומדים מולו ותוכלו לעבור שלב נוסף בתהליך האילוף.

אילוף הדרגתי – חשוב לעזור לכלב שלכם להרגיש טוב עם תהליך האילוף ולכן כדאי להתחיל עם פקודות פשוטות, שיאפשרו לו ללמוד מהר יותר ולקבל חיזוקים חיוביים. כך הוא יקבל מוטיבציה להמשיך וללמוד.  ככל שהוא מתקדם בקצב שלו, תוכלו להתחיל ללמד אותו פקודות מסובכות יותר.

סבלנות והתמדה – אם התחלתם, חשוב שלא תוותרו באמצע. גם אם הכלב שלכם מתקשה, או לומד לאט – המשיכו בסבלנות, עודדו אותו על כל צעד שהוא עושה בכיוון הנכון והמשיכו ללוות אותו מקרוב,  ולספק לו את הצרכים הבסיסיים שיעזרו לבנות ביטחון ויאפשרו לו להתפנות ללמידה.

ריכוז ושקט – הרבה יותר קל ללמוד במקום שהוא רגוע ושקט. השתדלו לבצע תהליכי אילוף במקומות רגועים, ללא הסחות דעת שיכולות לפגוע ביכולת הלמידה שלו.

פרקי זמן מוגדרים – כושר הריכוז של כלבים הוא מוגבל, כמו אצל ילדים קטנים. לכן שמרו על פרקי זמן של עד 15 דקות לסשן אימון והקפידו לסיים בנימה חיובית – תנו לו לבצע פקודה פשוטה שהוא כבר מכיר, כדי שתוכלו לתת לו חיזוק חיובי לקראת סיום האימון. כך תהיה לו מוטיבציה להמשיך.

חיזוקים חיוביים – הקפידו לתגמל את הכלב על כל פעולה חיובית שהוא עושה, באופן מיידי. למה הכוונה? אם למשל אתם מנסים לאלף אותו לשבת, הקפידו לעודד אותו גם כאשר הוא עושה תנועה דומה לישיבה, כדי שהוא יבין מה אתם רוצים. תגמול יכול להיות חטיף, ליטוף, מילה טובה ואפילו הפוגה למשחק עם צעצוע אהוב.

כתבנו גם על הנושאים הבאים:

מחיר אילוף כלב קטן – כמה זה עולה?

חשוב לדעת כי גודל הכלב לא ממש משפיע על מחיר האילוף. למעשה מחיר אילוף כלבים נקבע בדרך כלל לפי שעה. אז מה שמשפיע על מחיר אילוף כלב קטן הוא התעריף האישי של המאלפת או המאלף שלכם – בהתאם לרמת הניסיון, המקצועיות ועוד, לצד תקופת האילוף הנדרשת לכלב שלכם. ככל שהכלב יותר בוגר, יותר עקשן או איטי בתפיסה – האילוף יארך זמן רב יותר.

אילוף כלבים הוא דרך מצוינת להבטיח שהגור שלך מתנהג היטב וצייתן. זה יכול לעזור לך לבנות קשר חזק עם חיית המחמד שלך, כמו גם לספק להם את הכישורים שהם צריכים כדי לתקשר עם כלבים ואנשים אחרים. עם הטכניקות הנכונות, אתה יכול ללמד את הכלב שלך פקודות בסיסיות, טריקים, ואפילו התנהגויות מתקדמות יותר.

זכרו, המפתח לאילוף כלבים מוצלח הוא עקביות וסבלנות – קח את זה לאט והקפד לתגמל את הגור שלך על התנהגות טובה!

רוצים לקבל הצעת מחיר לאילוף של כלב קטן? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם!

אהבתם? שתפו מאמר זה!