מה אסור לכלבים לאכול

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כבעלי כלבים, אנו רוצים שהחברים הפרוותיים שלנו יהיו בריאים ומאושרים. אנו מספקים להם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי, כולל האכלתם במזון מזין. עם זאת, לפעמים אנו עשויים לא להיות מודעים לכך שמאכלים אנושיים מסוימים יכולים להזיק לכלבים שלנו. חשוב לדעת אילו מזונות אסור לכלבים לאכול כדי להבטיח את שלומם ורווחתם. במאמר זה, נדון בכמה מהמזונות הנפוצים של בני אדם שאינם בטוחים לכלבים לאכילה.

מה אסור לכלבים לאכול

שוקולד וקפאין

רוב האנשים יודעים ששוקולד לא טוב לכלבים, אבל חלקם אולי לא מודעים למה. שוקולד מכיל חומר בשם תיאוברומין, שכלבים אינם יכולים לבצע חילוף חומרים ביעילות כמו בני אדם. זה יכול להוביל להצטברות של תיאוברומין במערכת שלהם, שעלול להיות רעיל ולגרום לתסמינים שונים כמו הקאות, שלשולים, אי שקט, קצב לב מוגבר, רעידות שרירים ואפילו התקפים.

קפאין קיים גם בשוקולד ובמזונות אחרים כמו קפה, תה ומשקאות אנרגיה. זה יכול להיות בעל השפעות דומות כמו תיאוברומין והוא יכול להיות רעיל לכלבים בכמויות גדולות.

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים יכולים להיות חטיף בריא לבני אדם, אך הם עלולים לגרום לנזק חמור לכליות אצל כלבים. החומר המדויק בענבים ובצימוקים הרעיל לכלבים עדיין לא ידוע, אך גם כמויות קטנות עלולות לגרום להקאות, שלשולים, עייפות ואובדן תיאבון. במקרים חמורים, זה יכול להוביל לאי ספיקת כליות, שעלול להיות מסכן חיים.

בצל ושום

בצל ושום נפוץ במטבח אנושי, אך הם מכילים תרכובות שעלולות לפגוע בתאי הדם האדומים של כלבים ולהוביל לאנמיה. זה יכול לגרום לחולשה, עייפות וחניכיים חיוורות. ייתכן שהתסמינים לא יופיעו מיד לאחר בליעה, אך יכולים להופיע מספר ימים לאחר מכן.

אבוקדו

אבוקדו הוא מזון-על אופנתי לבני אדם, אך אינו בטוח עבור כלבים. אבוקדו מכיל חומר בשם פרסין, שעלול לגרום להקאות ושלשולים אצל כלבים. גם הזרע והעור של האבוקדו עלולים להוות סכנת חנק ועלולים לגרום לחסימות מעיים.

אלכוהול

לאלכוהול יכול להיות השפעות חמורות על כלבים, בדיוק כמו על בני אדם. אפילו כמויות קטנות עלולות לגרום להקאות, שלשולים וקשיי נשימה. במקרים חמורים, זה יכול להוביל לתרדמת או למוות. לעולם אל תיתן אלכוהול לכלב שלך או תשאיר אלכוהול בהישג יד.

קסיליטול

קסיליטול הוא תחליף סוכר שנמצא בדרך כלל במסטיקים ללא סוכר, ממתקים ומוצרי מאפה. זה יכול להיות רעיל מאוד לכלבים, אפילו בכמויות קטנות. Xylitol יכול לגרום לשחרור מהיר של אינסולין, מה שעלול להוביל להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) ואי ספיקת כבד. התסמינים עשויים להופיע תוך 15-30 דקות מהבליעה ויכולים לכלול הקאות, אובדן קואורדינציה והתקפים.

סיכום

כבעלי כלבים, אנו רוצים את הטוב ביותר עבור חברינו הפרוותיים. על ידי מודעות למזונות האדם שאינם בטוחים לכלבים לאכילה, נוכל למנוע בעיות בריאותיות מיותרות ולהבטיח את שלומם ורווחתם. הרחיקו תמיד את המזונות הללו מהישג ידם של כלבכם ופנו מיד לטיפול וטרינרי אם אתם חושדים שהכלב שלכם בלע כל אחד מהמזונות הללו.

אהבתם? שתפו מאמר זה!