אילוף כלבים לצרכים

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

בין אם החלטתם לאמץ גור כלבים צעיר, או כלב בוגר – חשוב להתחיל עם הפעולה הבסיסית הראשונה – אילוף לעשות צרכים מחוץ לבית. אך אין ספק כי מדובר על תהליך שיכול להיות מורכב, המצריך סבלנות והתמדה כדי שתצליחו להעביר את המסר ולחיות בנעימים עם כלב חדש בבית.

החשיבות של אילוף כלבים לצרכים

אילוף כלבים לצרכים נחשב לפעולה הכי בסיסית וראשונית שעושים כאשר מביאים הביתה כלב חדש. זהו הכלל החשוב ביותר של התנהגות נכונה בתוך הבית, המאפשרת לכלבים לחיות עם בני האדם בנוחות, לשמור על היגיינה בתוך הבית ולקבל יחס אוהב מהבעלים.

אילוף כלב לעשיית צרכים

אילוף כלב לצרכים – כמה זמן זה לוקח?

משך הזמן שלוקח לאלף כלבים לצרכים משתנה בין כלב לכלב בהתאם לגיל שלו, לרמת הנחישות שלכם וההבנה שלכם באילוף כלבים, סוג הכלב ועוד. אבל המפתח הוא לגלות סבלנות והתמדה כדי שהתהליך יצליח. חשוב לזכור שהם לא עושים את זה בכוונה… אלא מתוך חוסר בגרות, חוסר הבנה ולפעמים גם בגלל חרדה.

אם מדובר על גור, בתנאי שאתם עושים תהליך תקין ונכון, מקפידים להוציא אותו מספר פעמים ביום ועוד – התהליך יכול לקחת בין שבועיים לחודשיים. אם מדובר על כלב מגזע כלבים קטנים, מתחילים את האילוף לא לפני גיל 4 חודשים וכדאי לזכור – הם צריכים יותר סבלנות והשקעה, בגלל השילוב בין שלפוחית קטנה וחילוף חומרים גבוה.

בנוסף, כלבים קטנים עשוים להרגיש שחלקים מסוימים בבית הם לא חלק מהטריטוריה ולכן ירגישו בנוח לעשות שם את הצרכים. הפתרון הוא להוציא אותם לעיתים קרובות יותר ולהתמיד עד שמטמיעים את ההרגל לעשות צרכים בחוץ.

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו פנייה לייעוץ ראשוני

אילוף כלב לצרכים בחוץ – בדרך הנכונה

כל פעם שאתם יוצאים עם הכלב או הגור שלכם לסיבוב צרכים בחוץ, הקפידו על כמה כללים שיעזרו לתהליך לעבור בצורה יותר מובנית, ברורה לכלב ומהירה יותר:

1. מומלץ לעשות איתו סיבוב במקומות קבועים וגם לעצור ולהתעכב במקום שקט ורגוע, שם הוא עשוי להרגיש יותר בנוח.

2. אחרי שגיליתם מקום שבו הוא מעדיף לעשות צרכים – הקפידו לחזור איתו לשם בכל סיבוב בחוץ.

3. הקפידו לתגמל ולשבח אותו בכל פעם שהוא עושה צרכים בחוץ – הביאו אתכם חטיפים, אמרו לו "כל הכבוד", לטפו ושחקו איתו.

4. זכרו לאסוף את הצואה עם שקית מתאימה ולהשליך לפח הקרוב.

אילוף גור לצרכים – מתי מתחילים?

סוגיה שיש לתת עליה את הדעת היא הגיל המתאים להתחיל אילוף כלבים לצרכים: יש את עניין החיסונים, שמגביל את גיל היציאה מחוץ לבית. וטרינרים רבים ממליצים שלא להוציא את הגור לטיולים בחוץ לפני שהוא מסיים את כל החיסונים – בערך בגיל 3 חודשים.

בנוסף, אצל גורים רבים השרירים עדיין לא מספיק מפותחים כדי לאפשר להם לשלוט על הסוגרים. אז אפשר להתחיל בבית עם רפידות מתאימות עליהן הגור יכול לעשות צרכים ובגיל 3-4 חודשים אצל רוב הגורים כבר אפשר להתחיל תהליך אילוף מסודר.

איך לאלף כלב לעשות צרכים בחוץ?

מומלץ להוציא את הכלב זמן קצר אחרי שהוא שתה ואכל. אפשר גם לבצע רישום של זמני יציאה מהבית ולציין מתי ואיפה הוא עשה צרכים (גם אם זה בתוך הבית). ככל שהכלב גדול יותר, כך קל לו יותר להתאפק זמן רב יותר עם הצרכים. כך גם לגבי הגיל – ככל שהם גדלים, כך קל להם יותר להתאפק. אז ככל שהגזע קטן יותר והגור צעיר יותר – כך חשוב להוציא אותו לטיול לעיתים קרובות יותר, לפחות אחת לשעה – שעתיים.

אחרי האוכל, כדאי לחכות מקסימום 20 דקות ואז להוציא אותו לעשות צרכים בחוץ. אם הוא שתה, כדאי להוציא אותו לטיול תוך כ 15 דקות. גם אחרי שהוא מתעורר, כדאי להוציא אותו לטיול קצר בלי להתעכב. במקביל, כדאי ללמד אותו שהבית הוא לא המקום המתאים לעשות בו צרכים.

מומלץ להבהיר לו באמצעות קול תקיף וברור (לא בצעקות, לא בכעס) שהדבר אסור ובלתי רצוי. אם לא תפסתם אותו על חם – הוא לא יבין מה אתם רוצים ממנו ולכן אפשר להעיר לו רק אם תפסתם אותו בשעת מעשה. אם תפסתם אותו "על חם" אפשר להרים אותו כדי לגרום לו להפסיק ואז מיד להוציא אותו החוצה בתקווה שהוא יתפנה במהלך הטיול.

אילוף כלבים לעשיית צרכים
אילוף כלבים לעשיית צרכים

9 טיפים שיעזרו לכם לאלף כלב לצרכים בכל גיל

שגרה יומית קבועה – לוח זמנים קבוע נותן לכלב ביטחון, עוזר לו להבין מה אתם מצפים ממנו ומה צפוי לקרות בהמשך היום. כך הוא לומד שיש זמנים קבועים לאכילה, משחק וגם לצרכים.

טיול לעיתים קרובות – צאו לטיולים לעיתים קרובות כי גורים לא יכולים להתאפק זמן רב וכך גם תעזרו להם להימנע מ"תאונות".

מקום קבוע – טיול במסלול קבוע יעזור לחזק את הביטחון של הכלב ולבחור מקום שבו הוא מרגיש נוח לעשות צרכים.

חיזוק חיובי – בכל פעם שהכלב עושה צרכים בחוץ, הקפידו לתגמל אותו – תשבחות, ליטופים, חטיפים וכן הלאה – מייד כשהוא מסיים.

השגיחו עליו – כשאתם איתו בבית, שימו לב אליו כל הזמן, כדי שתוכלו לפעול או להגיב אם הוא עושה צרכים בבית.

אם אתם לא בבית – רצוי להשאיר את הכלב במקום מוגדר ותחום, כמו גדר גורים. זה עשוי למנוע מנו לעשות צרכים בבית עד שתחזרו.

אל תשאירו אותו לבד – יוצאים לכמה שעות ומשאירים את הכלב בבית? דאגו שמישהו אחר ישאר איתו וישגיח עליו, יוציא אותו לטייל ויצור המשכיות לתהליך האילוף.

אם הוא עושה בבית – נסו לתפוס אותו על חם בשעת מעשה ומייד להוציא אותו החוצה, עד שיסיים להתרוקן.

חומרי ניקוי וחיטוי – הקפידו לנקות את הבית היטב עם חומרים שמשאירים ריח נעים בבית, עד שתוכלו להכריז בגאווה שתהליך האילוף הסתיים והכלב שלכם מאולף לצרכים.

אילוף כלבים הוא חלק חשוב בבעלות על חיית מחמד. זה עוזר ליצור קשר חזק בין הבעלים לכלב שלו, כמו גם להבטיח שהכלב מתנהל היטב וצייתן. אילוף הכלב שלך יכול להתבצע במגוון דרכים, החל מפקודות בסיסיות ועד לטריקים מורכבים יותר. עם סבלנות ועקביות, אתה יכול ללמד את הגור שלך את הכישורים הדרושים לו כדי להיות בן לוויה אידיאלי.

רוצים שנעזור לכם לאלף את הכלב שלכם לעשיית צרכים במקום מוגדר? השאירו פנייה באתר ונחזור אליכם עם כל המידע בנושא.

אהבתם? שתפו מאמר זה!