אילוף כלבים בוגרים

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

אם החלטתם לאמץ כלב בוגר, אנחנו מברכים אתכם! זו החלטה שתכניס לחיים שלכם שמחה, תציל כלב שצריך בית ואם הוא ממש בוגר – אז גם עשיתם מצווה. אם אתם חוששים מפני הקושי להקנות לו הרגלים חדשים, לקבוע לו גבולות וללמד אותו התנהגות רצויה, תוכלו להיות רגועים מכיוון שאילוף כלבים בוגרים הוא אפשרי בהחלט.

אילוף כלבים בוגרים  – במה זה שונה לעומת אילוף גורים?

בדרך כלל קל יותר לאלף גורים מאשר כלבים בוגרים. פשוט כי אצל כלבים בוגרים כבר יש הטמעה מסוימת של הרגלים ולפעמים מדובר על כלבים שעברו טראומה וצריכים להתאושש. לעומת זאת, כלבים בוגרים לעיתים מגיעים כבר מאולפים (לפחות לצרכים). הם לרוב רגועים יותר, לעיתים מבינים יותר בקלות וגם אסירי תודה על המשפחה החדשה שקיבלו.

עם זאת, חשוב לדעת כי במקרה הצורך – אילוף מקצועי מאפשר לכם לעצב מחדש את ההתנהגות של הכלב ולהוביל אותו לחיים נעימים יותר. הוא יכול לחולל שינוי משמעותי בהתנהגות כלבים בכל גיל ולהשיג מגוון מטרות:

  • משמעת בסיסית
  • תגובה לפקודות
  • מניעת נבחנות
  • הקניית ביטחון עצמי
  • מניעת תוקפנות ועוד

כמה עולה אילוף של כלב בוגר?

מחיר אילוף כלבים בוגרים וכלבים בכלל, משתנה בהתאם לשיטת האילוף, רמת הניסיון והמקצועיות של המאלף ועוד.

רוב המאלפים מתמחרים לפי שעה ומגיעים אליכם הביתה. המחירים יכולים לנוע בין 200 – 500 ש"ח לשעה.

אילוף כלבים בוגרים

אילוף כלב בוגר – טיפים חשובים

יש כמה כללים חשובים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם אילוף כלבים בוגרים ועם כלבים בכל גיל:

  • סבלנות והתמדה
  • הדרגה – התחילו בפקודות בסיסיות ולאט לאט המשיכו לפקודות מורכבות יותר, בהתאם לקצב ההתקדמות של הכלב.
  • חיזוק חיובי – הקפידו לתגמל את הכלב שלכם על כל פעולה נכונה שהוא עושה, על ידי ליטוף, חטיף, משחק, יחס חם ועוד.
  • גבולות ברורים – ככל שתקפידו על הגבולות שקבעתם, כך יהיה קל יותר לכלב להטמיע את ההרגלים.
  • זכרו שאף פעם לא מאוחר – גם כלב בוגר יכול וצריך ללמוד גבולות והרגלים שיעזרו לו להשתלב בחיי המשפחה ולהרגיש בבית.
מחפשים מאלף כלבים?
השאירו פנייה לייעוץ ראשוני

אילוף כלב בוגר בשלבים

אצל מרבית הכלבים, בכל גיל ומכל גזע, מומלץ לעבוד בשלבים. בכל זאת, אילוף מתחיל בהקניית שפה משותפת עם הכלב.

אז אתם לא צריכים ללמוד לנבוח כמובן, אבל חשוב לוודא שהכלב בכלל מבין מה אתם רוצים ממנו. אז איך זה עובד?

שלב ראשון – הכלב שלכם רוצה שתאהבו אותו

כלבים בוגרים מגיעים לעיתים קרובות עם מערכת של הרגלים והתנהגויות קבועות, בגלל החיים שעברו עליהם ואולי התנהגות שלילית שנרכשה אצל בעלים קודמים. בגלל היותו כלב בוגר, הקניית הרגלים חדשים עשויה לקחת קצת זמן, אבל חשוב לזכור – כלבים זקוקים לחיזוקים חיוביים ורוצים להיות חלק מהמשפחה.

לכן הם בדרך כלל מחפשים לרצות אתכם ואם תדעו איך לשלב את הצורך שלהם בריצוי ואהבה, תוכלו לרתום זאת לטובת תהליך הלימוד. הם רוצים ושואפים לדעת מה אפשר לעשות כדי שתהיו מרוצים מהם, תתנו להם ליטופים, תשחקו איתם ותאהבו אותם.

שלב שני – לומדים את כללי הבית 

אחד הנושאים החשובים ביותר כשמביאים הביתה כלב חדש, הוא ללמד אותו את כללי הבית. למשל: לא לעשות צרכים בתוך הבית, אלא רק בחוץ. לכן בדרך כלל זה המקום החשוב ביותר להתחיל ממנו – מתי הכי טוב להוציא את הכלב לטיול, איפה בשכונה הוא מרגיש הכי בנוח לעשות צרכים, האם יש משהו שמפריע לו או מפחיד אותו בעשיית צרכים מחוץ לבית ועוד. כל אלה יכולים לעזור לכם בתהליך – אם הכלב שלכם עדיין לא מורגל לעשות צרכים בחוץ.

שלב שלישי – התנהגות בסיסית 

התנהגות נעימה וחברותית של הכלב היא בין הדברים החשובים ביותר לרוב הבעלים. כלב שיודע לשחק עם כלבים אחרים, שלא נובח על אורחים, קופץ עליהם או חלילה נושך אותם.

כלב שאפשר לצאת איתו לטיול רגוע בלי שהוא ירתיע את כל מי שעובר בסביבה. לכן כדאי לעשות איתו חשיפה הדרגתית לכלבים אחרים, לאנשים זרים, תוך שאתם משגיחים עליו באופן צמוד, מקפידים לתת לו תחושת ביטחון מצד אחד, ומצד שני – מבהירים לו איזה סוג של התנהגות מקובלת עליכם ואיזה סוג לא.

שלב 4 – אילוף הדרגתי

כשאתם מתחילים ללמד את הכלב שלכם פקודות, חשוב להתחיל מהדברים הפשוטים והאינטואיטיבים, כמו לשבת. עם כל התקדמות, קטנה ככל שתהיה, הקפידו לתגמל אותו, כדי לחזק את תחושת הסיפוק והביטחון שלו, לעורר בו מוטיבציה להמשיך ללמוד. כדאי לשמור על פרקי זמן קצרים של אימונים – עד 15 דקות, כדי לשמור על הריכוז של הכלב ועל ההנאה שלו מהתהליך.

לאלף כלב בוגר להפסיק לנבוח

נבחנות יתר יכולה להיות תוצאה של חרדתיות אצל כלב שנהגו להשאיר אותו לבד בחצר לשעות ארוכות ללא השגחה. במקרים כאלה, חשוב לבלות כמה שיותר עם הכלב, כדי להפחית את תחושת החרדה, לתת לו תחושת שייכות, להיות שם גם כדי להעיר לו כשהוא נובח ולתגמל אותו כשהוא שקט. עם זאת, אנשים רבים מתקשים לאלף כלב להפסיק לנבוח ולכן רצוי להפקיד את הכלב שלכם בידי מאלף מנוסה, שיכול לעצור את ההתנהגות הבלתי רצויה בתוך מספר מפגשים.

אילוף לכלב בוגר בגישה חיובית – מה זה אומר?

אילוף בגישה חיובית נמנע משימוש בחיזוקים שליליים, כמו כעס ועונשים. הגישה מתמקדת בחיזוקים חיוביים על התנהגות רצויה והיא מתאימה במיוחד לכלבים בוגרים. בעיקר אם הם עברו טראומה – כלבים כאלה עלולים להגיב לא טוב לגישה שלילית, עונשים, צעקות וכעס.

כדאי להקפיד על תקשורת ברורה עם הכלב, רגישות וחיזוקים חיוביים כדי להשיג תוצאות טובות הרבה יותר, בזמן קצר יחסית. מאלפים מיומנים ומנוסים, יכולים לעבוד בגישה חיובית אפילו עם כלבים תוקפניים, ולהגיע לתוצאות מרשימות.

כשמדובר באילוף כלבים בוגרים, חיוני לגשת לתהליך בסבלנות, עקביות וחיזוק חיובי. שלא כמו גורים, כלבים בוגרים עשויים לפתח הרגלים מסוימים שיש לטפל בהם. במדריך המקיף הזה, נסקור את האסטרטגיות היעילות ביותר לאילוף כלבים בוגרים ולטפח מערכת יחסים הרמונית בינך לבין בן לוויה הפרוותי שלך.

אהבתם? שתפו מאמר זה!