אילוף כלב כנעני מעורב

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

בעמוד זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב על אילוף כלב כנעני מעורב – כמה זה עולה, כיצד מתבצע האילוף ואיזה טיפים יכולים לסייע לכם בתהליך.

כלב כנעני מעורב הוא סוג של כלב בר, אם כי כנעניים רבים מכירים היטב בני אדם, רגילים ואוהבים לחיות עם בני אדם. במקרים אחרים, חשוב לעזור להם ולתת להם חשיפה הדרגתית לחברה אנושית, לגירויים סביבתיים ולשלב אותם בחיי המשפחה לאורך תקופת הסתגלות – לעיתים תקופה ממושכת.

אילוף כלב כנעני מעורב

אילוף כנעני מידע כללי על הגזע

כנעני מעורב הוא גזע מיוחד במינו – הכוונה היא למעשה לכלב שיש בו תערובת של גזעים מקומיים, ביניהם גם כנעני. מקורו של הגזע הוא מהמדבר או מהצפון – כלבי בר במקור, ששימשו לאורך דורות בתור כלבי שמירה או כלבי צאן. שלא כמו כלבים גזעיים אחרים, הכנענים לא עברו התערבות של הכלאה ולכן יש להם כושר הישרדות גבוה וחושים חדים, לצד התנהגות טריטוריאלית לעיתים, נטיה לנבחנות ורכושנות.

אז אמנם אחד המאפיינים המקסימים של כלב כנעני מעורב הוא הנאמנות האינסופית שלו לבעליו, התבונה הטבעית שלו והטמפרמנט האנרגטי, אך כדאי לאלף אותו בשלב מוקדם ככל האפשר כדי לשמר ולחזק את התכונות הטובות שלו.

  • גודל: כלב כנעני הוא בדרך כלל בינוני – גובה 19 – 24 ס"מ, משקל 16 – 25 ק"ג.
  • תוחלת חיים: 12 עד 20 שנה.
  • פרווה: קצרה. בדרך כלל לבן עם כתמים חומים או חום בהיר עם כתמים לבנים.
  • אופי: זהיר, אנרגטי, מגונן ועצמאי. הוא קצת חשדן, אך גם מלא שמחת חיים ולכן נחשב אידיאלי לאילוף, גם בתור כלב משטרה או צבא.

מחיר אילוף כנעני מעורב – כמה זה עולה?

רוב המאלפים גובים תשלום לפי שעה והמחיר כמובן עשוי להשתנות בהתאם לרמת הניסיון והמקצועיות של המאלפת/מאלף. המחיר עשוי לעמוד על 250 – 500 ש"ח לשעה עד שעה וחצי, כאשר אילוף בפנסיון הוא יקר יותר.

בכל מקרה, רוב המאלפים ממליצים על תהליך אילוף במסגרת הבית והמשפחה, כי גם אתם צריכים להיות חלק מתהליך האילוף, לבנות קשר אישי עם הכלב ולבחור גישת אילוף מתאימה גם לכם באופן אישי.

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו פנייה לייעוץ ראשוני

כלב מעורב כנעני – למה לשים לב?

בעצם היותו סוג של כלב בר, הוא עשוי לגלות חרדה מדברים פשוטים לכאורה, כמו מכוניות חולפות על הכביש, אנשים זרים ואפילו חפצים שונים בתוך הבית. משום כך תקופות ההסתגלות שלו עשויות להיות ארוכות יחסית, במיוחד אם זה כלב בוגר שהגיע מעמותה, או שאתם לא יודעים מראש עד כמה הוא מורגל לחברת בני אדם.

אילוף כלב כנעני מעורב

למרות הכל, כלב כנעני שווה את ההשקעה – הוא כלב אוהב ומסור, קשור מאוד לבני המשפחה ונעים בחברתו. לכן חשוב לעבוד איתו על תקשורת והתנהגות מהרגע הראשון, ללמד אותו פקודות בסיסיות כמו "שב", "ארצה", "רגלי" וכן הלאה. אם אתם מרגישים שהוא מגלה התנהגות דומיננטית ולא נעימה, כמו טריטוריאליות, חרדה, או תוקפנות – כדאי להתחיל לעבוד עם מאלף או מאלפת כלבים.

שיטות אילוף כלב כנעני מעורב

כלב כנעני הוא כלב עם הרבה אופי וזה דווקא מעולה. עם זאת, הוא גם יכול להיות עקשן ולכן חשוב למצוא את גישת האילוף המתאימה, שתתאים גם לאופי שלכם בתור בעלים:

אילוף קלאסי בגישה הזאת, מתייחסים למשפחה בתור הלהקה שבה הכלב שלכם חי. הבעלים צריכים לתפוס את המקום של ראש הלהקה כדי לגרום לכלב להבין את מקומו בקבוצה ולהיות ממושמע.
אילוף הגישה החיובית בגישה החיובית מתמקדים בחוויה הרגשית של הכלב ומנסים להשפיע על ההתנהגות שלו בעזרת חיזוקים חיוביים, כמו חטיפים, ליטופים וצעצועים.

יש גם מאלפים שיודעים לשלב בין שתי השיטות בהתאם לאופי הכלב והעדפות הבעלים.

אז שימו לב שאתם בוחרים מאלף שמתאים את עצמו גם אליכם ולאופי שלכם – כי לא תמיד הבעלים מרגישים בנוח, או מצליחים לתפוס את מקומם בתור "מנהיגי הלהקה" ולהיפך.

טיפים לאילוף כנעני מעורב

אם יש לכם גור כנעני, כנראה יהיה קל יותר להנחיל לו הרגלים חדשים לעומת כלב בוגר. אך בכל גיל, יש כמה כללים שכדאי לזכור לאורך תהליך ההסתגלות והאילוף:

אימונים קצרים וחיוביים: הקפידו לבצע איתו אימונים קצרים של עד 15 דקות לכל סשן אילוף. חשוב לסיים תמיד בנימה חיובית, אז לקראת סיום תנו לו הוראה שהוא בוודאות יודע לבצע ותנו לו חיזוק חיובי כמו חטיף, ליטוף ותשבחות.

חשיפה הדרגתית: זהו כלב קצת חדשן מטבעו ולכן חשוב להתחיל לחשוף אותו מוקדם ככל הניתן ובהדרגה – למכוניות, לאנשים זרים, כלבים אחרים ועוד. ככל שתתחילו מוקדם יותר – כך יהיה לו ולכם קל יותר בהמשך.

תחושת ביטחון ושקט זהו כלב עם נטיה טריטוריאלית טבעית. לכן חשוב במיוחד שלא להשאיר אותו לבד בחצר או במרפסת לשעות ארוכות – כאשר הוא לבד בחוץ, הוא יותר חושש ונובח. רצוי לשהות יחד איתו בחצר ואם אתם לא בבית – השאירו אותו בפנים, בסביבה רגועה ושקטה. אפשר להשמיע לו מוזיקה מרגיעה או להדליק DOGTV.

אנרגיה ותקשורת כנעני הוא כלב מאוד אנרגטי ולכן כדאי להפעיל אותו כמה שיותר בצורה מבוקרת ותחת השגחה: קחו אותו לטיולים ארוכים, נסו למצוא מקומות שבהם אפשר לתת לו לרוץ בחופשיות, שחקו איתו כמה שיותר, החביאו לו את האוכל כדי שהוא יצטרך להתאמץ ולמצוא אותו (זה יותר מעניין) וכך הוא יהיה מרוצה ורגוע יותר לאורך זמן.

גינת כלבים – לא בכל מחיר

גינת כלבים יכולה להיות מקום נפלא לשחק ולפרוק אנרגיה, אבל חשוב להשגיח על הכלב הכנעני מקרוב, לוודא שהוא לא נכנס ללחץ או לתוקפנות מול כלבים אחרים. תוכלו לקחת אותו לגינה לפרקי זמן קצרים יחסית ולהשגיח עליו כדי לעזור לו להירגע ולמצוא מקום בטוח אם צריך. אם אפשר – עדיף לתת לו לשחק עם כלב אחד או שניים בכל פעם ולא יותר.

אהבתם? שתפו מאמר זה!