דוג דה בורדו

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

דוג דה בורדו, הידוע גם בשם המסטיף הצרפתי, הוא גזע שמקורו בצרפת. הכלבים הגדולים והשריריים האלה קיימים כבר מאות שנים ושימשו בעיקר ככלבי שמירה, נהגי בקר וציידים. כיום, דוג דה בורדו ידוע בנאמנותו, ההגנה שלו על בני המשפחה והטבע העדין שלו, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור משפחות (גם כאלו עם ילדים קטנים) אשר מחפשות תוספת חדשה לבית שלהן.

דוג דה בורדו

ההיסטוריה של המסטיף הצרפתי

לדוג דה בורדו היסטוריה ארוכה ומרתקת. ניתן לאתר את אבותיו של גזע זה ברומא העתיקה, שם הם שימשו ככלבי לחימה וציד. עם התרחבות האימפריה הרומית, הכלבים הובאו לצרפת, שם הם "התערבבו" עם גזעים מקומיים, מה שהוביל להתפתחות הדוג דה בורדו המוכר לנו כיום.

במהלך המאה ה-19, דוג דה בורדו שימש לצערנו ללחימת כלבים ולפיתיון שוורים, אך שיטות אלו נאסרו בסופו של דבר, והגזע כמעט נכחד. למרבה המזל, כמה מגדלים המשיכו לגדל את הכלבים הללו, וכיום הם חזרו לפופולריות שלהם כבני לוויה משפחתיים.

 

מאפיינים פיזיים של כלב דוג דה בורדו

דוג דה בורדו הוא גזע גדול עם מבנה גוף שרירי ועוצמתי. יש להם פרווה קצרה וחלקה שצבעה נע בין גוונים בהירים לכהים של חום. המאפיינים הייחודיים שלהם כוללים ראש מסיבי עם גבה מקומטת, עור רפוי סביב הצוואר (יש חמוד כזה? 🙂) וחזה רחב למדי. בממוצע, זכרים יכולים לשקול בין 50 ל-65 קילו, בעוד נקבות שוקלות בין 44 ל-54 קילוגרם. רוב הילדים אוהבים את הכלב הזה, וחלק גדול מהורים אפילו לוקח את הכלב לבצע אילוף כלבים לילדים.

 

אופי של כלבי דוג דה בורדו

הדוג דה בורדו זכה למוניטין של כלב נאמן שמראה חיבה ובעיקר מגן על בני המשפחה. באופן טבעי הם רגועים וסבלניים ונוטים להסתדר היטב עם ילדים ובעלי חיים אחרים.

גזע זה דורש סוציאליזציה והכשרה מוקדמת כדי להבטיח שהם יגדלו להיות מתנהגים היטב וצייתנים. כמו כן, כדאי לדעת כי הם יכולים להיות עקשניים מאוד לפעמים, אבל עם סבלנות ועקביות מצדכם, כמו גם אילוף ואימון נכון, הם יוכלו להיות קשובים ומאולפים למדי.

 

כלבי מסטיף צרפתי – דרישות טיפול

דוג דה בורדו דורש פעילות גופנית מתונה יחסית, והם נהנים לצאת לטיולים יומיומיים ולשחק בחצר מגודרת. חשוב לציין כי הם פחות מתאימים לדירות קטנות וצפופות מאחר והם מעדיפים ואף זקוקים לאזור מגורים גדול בו הם יכולים להסתובב בחופשיות בגלל שהכלב גדול יחסית לשאר הכלבים. הפרווה שלהם דורשת טיפוח מינימלי כי הם נושרים בצורה מתונה. צחצוח ורחצה רגילים יכולים לעזור לשמור על פרווה מבריקה ובריא.

לסיכום, דוג דה בורדו הוא גזע יוצא דופן עם היסטוריה מרתקת, תכונות פיזיות ייחודיות ומזג עדין. הם מתאימים מאוד כחיות מחמד למשפחות עם ילדים מאחר והם מספקים אהבה, נאמנות והגנה לאלה שדואגים להם. הם אמנם דורשים קצת טיפול ותשומת לב, אבל השמחה שהם מביאים למשפחה הופכת את הכל לשווה ומשתלם.

שאלות ותשובות על דוג דה בורדו
כן כלבי דוג דה בורדו מצוינים עם ילדים והם ידועים בסבלנות ובחיבה הרבה שלהם לילדים.
הם דורשים פעילות גופנית מתונה ונהנים לצאת לטיולים יומיומיים ולשחק בחצר מגודרת.
כמו כל גזע של כלבים, גם הדוג דה בורדו נוטה לסבול מבעיות בריאותיות מסוימות, כולל דיספלזיה של מפרק הירך, בעיות לב ואלרגיות בעור.
אהבתם? שתפו מאמר זה!