מה כלבים אוכלים בטבע

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כלבים הם צאצאים של זאבים והם מבויתים במשך אלפי שנים. עם זאת, האינסטינקטים הפראיים שלהם עדיין קיימים, והם יכולים לשרוד בטבע במידת הצורך. בטבע, כלבים מסווגים כאוכלי נבלות, ותזונתם מורכבת ממגוון מזונות שהם יכולים למצוא בסביבתם.

ידוע שלכלבים יש כמה התנהגויות מוזרות, ואחת הנפוצות ביותר היא הנטייה שלהם לאכול דשא. בעוד שחלקם עשויים לחשוב על זה רק כמו מוזרות לא מזיקה, אחרים מודאגים מההשלכות הבריאותיות הפוטנציאליות. אז למה כלבים אוכלים דשא? במאמר זה, נסקור מקרוב את הסיבות מאחורי התנהגות זו והאם אתה צריך להיות מודאג.

האם זה נורמלי שכלבים אוכלים דשא?

אנשים רבים מניחים שכלבים שאוכלים דשא הם סימן למחלה או למחסור תזונתי, אבל האמת היא שזו התנהגות די שכיחה. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי למעלה מ-70% מהכלבים אוכלים דשא לפחות מדי פעם. לכן, אם שמתם לב שהכלב שלכם לועס קצת ירוק, אין צורך לדאוג מיד.

למה כלבים אוכלים דשא

האם כלבים אוכלים דשא כדי לגרום להקאה?

אחת האמונות הנפוצות ביותר לגבי מדוע כלבים אוכלים דשא היא שזה עוזר להם לגרום להקאה. אמנם זה נכון שכלבים עלולים להקיא לאחר אכילת דשא, אבל זה לא בהכרח בגלל שהם אכלו את הדשא. כלבים עשויים לאכול דשא מסיבות שונות, והקאות עשויות להיות תופעת לוואי של ההתנהגות ולא התוצאה המיועדת.

קראו עוד: למה כלבים מסתירים אוכל?

למה כלבים אוכלים דשא? הסיבות האפשריות:

התנהגות אינסטינקטיבית

אחד ההסברים הנפוצים ביותר מדוע כלבים אוכלים דשא הוא שזו פשוט התנהגות אינסטינקטיבית. כלבים הם צאצאים של זאבי פרא, שהיו אוכלים מדי פעם עשב כדי לעזור לעיכול או לגרש טפילים. התנהגות זו הועברה לדורות, ומומחים רבים מאמינים שכלבים עשויים עדיין לחוש דחף לאכול דשא מסיבות אלו.

אבות פראיים

זאבים וכלבי בר אחרים היו אוכלים דשא כחלק מהתזונה שלהם. לעתים קרובות הם היו אוכלים את תוכן הקיבה של הטרף שלהם, שיכלול עשב מעוכל חלקית. זה אומר שהדשא היה חלק קבוע מהתזונה שלהם, וייתכן שהם פיתחו טעם אליו עם הזמן.

צרכים תזונתיים

סיבה נוספת לכך שכלבים עשויים לאכול דשא היא שהם מחפשים כמה חומרים מזינים חסרים בתזונה שלהם. הדשא מכיל מגוון ויטמינים ומינרלים שכלבים עשויים שלא לקבל מהמזון הרגיל שלהם. על ידי אכילת דשא, ייתכן שכלבים מנסים להשלים את התזונה שלהם בדרך כלשהי.

בעיות התנהגות

כלבים מסוימים עשויים לאכול דשא בגלל בעיות התנהגותיות, כגון שעמום או חרדה. אם כלב לא מקבל מספיק גירוי נפשי, הוא עלול לפנות ללעיסת דשא כדרך להקל על השעמום. באופן דומה, כלבים הסובלים מחרדה עשויים לפנות לדשא כדרך להרגיע את עצמם.

שעמום

כלבים שאינם עושים מספיק פעילות גופנית או גירוי מנטלי עשויים לפנות ללעיסת דשא כדרך לבדר את עצמם. התנהגות זו עשויה להיות שכיחה יותר אצל כלבים שמבלים זמן רב לבד או בחללים קטנים.

חרדה

כלבים הסובלים מחרדה עשויים לפנות לדשא כדרך להרגיע את עצמם. לעיסת דשא עשויה לספק תחושה מרגיעה שעוזרת להם להרגיש רגועים יותר.

בשר

אין אחד שלא שואל אותנו, "מה כלבים אוכלים בטבע?" אז הדבר שהכי מבוקש זה – בשר הוא המקור העיקרי למזון לכלבים בטבע. כלבים הם ציידים טבעיים ויכולים לתפוס בקלות חיות קטנות כמו ארנבות, סנאים, חולדות וציפורים. הם יכולים גם להאכיל מטרף גדול יותר כמו צבאים וחזירי בר. כלבים הם טורפים, ומערכת העיכול שלהם נועדה לפרק ולספוג חומרים מזינים מחלבון מן החי בצורה טובה יותר מחלבון מהצומח.

צמחיה

ידוע שכלבים אוכלים צמחים בטבע. הם יכולים לאכול דשא, פירות יער ופירות. אכילת צמחייה יכולה לעזור לכלבים לקבל את הרכיבים התזונתיים הדרושים שאולי לא יקבלו מבשר. מאמינים גם שכלבים אוכלים דשא כדי לגרום להקאה, מה שיכול לעזור להם להיפטר מכל החומרים הבלתי ניתנים לעיכול בקיבה.

קראו עוד: איך לבחור אוכל לכלבים

חרקים

כלבים בטבע אוכלים גם חרקים כמו חיפושיות, נמלים וחגבים. חרקים מספקים מקור מצוין לחלבון, וקל לתפוס אותם.

דג

כלבים שחיים ליד מקווי מים יכולים גם להאכיל מדגים. דגים מספקים מקור עשיר לחלבון וחומצות שומן אומגה 3, החיוניות לעור ולפרווה בריאים.

תוכן בטן

ידוע שכלבים אוכלים את תכולת המעי של הטרף שלהם. המעי מכיל חומר צמחי מעוכל חלקית, שיכול לספק לכלבים רכיבי תזונה חיוניים שאולי לא יקבלו מאכילת בשר בלבד.

מזון אנושי

כלבים שחיים ליד יישובים אנושיים יכולים לנקות מזון לבני אדם. הם יכולים לאכול שאריות ממסעדות, אשפה ואפילו גידולי פשיטה. בעוד שמזון אנושי אינו תזונה אידיאלית לכלבים, הוא יכול לעזור להם לשרוד בטבע.

לסיכום, לכלבים בטבע יש תזונה מגוונת המורכבת מבשר, צמחייה, חרקים, דגים, תכולת מעיים, ולעיתים מזון אנושי. בעוד שכלבים הם ציידים ואוכלי נבלות טבעיים, חשוב לציין שלא כל מזון בר בטוח עבורם לאכילה. כמה חיות בר עלולות לשאת מחלות, טפילים או רעלים שעלולים להזיק לכלבים. אם אתם מתכננים להאכיל את כלבכם בתזונה גולמית, חיוני להתייעץ עם וטרינר כדי להבטיח שכלבכם יקבל תזונה מאוזנת ומזינה.

אהבתם? שתפו מאמר זה!