אילוף אקיטה אמריקאי

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

אקיטה אמריקאי ידוע אולי יותר מכל כלב אחר ברמת הנאמנות האינסופית שלו לבעליו (זוכרים את הסרט…?). הוא יעשה הכל בשביל המשפחה שלו וחשוב לו גם לרצות. אלה מאפיינים שעושים את האילוף קל יותר – אם מכירים את כללי הבסיס ואת המאפיינים הנוספים של הכלב המיוחד הזה. בעמוד זה ריכזנו לכם המון מידע חשוב על אילוף של כלבי אקיטה.

מתי צריך אילוף אקיטה אמריקאי?

לכל התכונות החיוביות של כלבי אקיטה יכול להיות גם צד פחות חיובי, אם הם מקבלים טיפול לא נכון. נאמנות יכולה להפוך לטריטוריאליות, האופי המיוחד שלהם יכול להפוך לדומיננטיות יתר ולכן, כדאי לאלף אקיטה כבר מגיל צעיר. כך תקבלו כלב שיהיה המלווה הנאמן והאוהב ביותר שלכם – לכל החיים.

אילוף אקיטה אמריקאי
אילוף אקיטה אמריקאי

איך לאלף אקיטה אמריקאי – שיטות וטכניקות?

מאלפים בימינו מבינים יותר מאי פעם את החשיבות של אילוף בגישה חיובית – זה אומר שלא מענישים את הכלב על טעויות, אלא מחזקים התנהגות רצויה וחיובית. אפשר לתגמל אקיטה בעזרת תשבחות מילוליות, חטיפים, צעצועים, משחקים ואהבה – הוא יהיה מאושר.

בגלל הנטיה שלו לטריטוריאליות, חשוב לעשות עם אקיטה סוציאליזציה בגיל מוקדם ככל האפשר – לחשוף אותו לאנשים זרים ומוכרים, לצאת איתו לרחוב, להכיר לו כלבים אחרים וללמד אותו איך אתם מצפים ממנו להתנהג. כך הוא יגדל להיות כלב בטוח בעצמו, ללא חרדה או תוקפנות, שיהיה לכם הרבה יותר נעים בחברתו וכך גם הוא יוכל להנות מהחיים במלואם.

בתוך הבית, למדו אותו מגיל צעיר ככל האפשר כיצד להתנהג, במיוחד עם ילדים קטנים ועם חיות מחמד אחרות – בעזרת גישה חיובית.

עם זאת, כדאי לנהל את תהליך האילוף בהדרגה כאשר בהתחלה מלמדים את הכלב הצעיר שלכם פקודות פשוטות ולאט לאט מתקדמים לפקודות מורכבות יותר, בהתאם לקצב הלמידה שלו:

  1. למדו אותו לבוא אליכם כשאתם קוראים לו
  2. לשבת במקום, להישאר, לשכב
  3. לא לקפוץ על אנשים, לא לנבוח
  4. להיות פחות רכושני כלפי בני הבית, כמו גם כלפי צעצועים וחפצים שלו

אקיטה אמריקאי – דגשים וטיפים לאילוף

גם כאשר אתם מקפידים על תהליך אילוף חיובי – חשוב לדעת איך להיות אסרטיביים עם כלב אקיטה אמריקאי. אין הכוונה לתוקפנות, או תגובות עוצמתיות, אלא שעליכם להיות ברורים ועקביים. למשל, אם החלטתם שהכלב לא יכול לשבת על הספה, עליכם להקפיד על כך בכל פעם שהוא מנסה. להוריד אותו בעדינות מהספה, להראות לו היכן המקום המיועד בשבילו ולהקפיד שכל בני הבית מגיבים בצורה דומה. כך תוכלו ללמד אותו את כללי הבית, לעזור לו להבין את מקומו ולהרגיש בטוח ורגוע יותר.

באיזה גיל להתחיל אילוף גורי אקיטה אמריקאי

בדרך כלל קל יותר לאלף כלב אם מתחילים בגיל צעיר. הגיל המוקדם ביותר להתחיל אילוף של כלב הוא 8 שבועות, כאשר עם אקיטה כדאי במיוחד להתחיל בגיל צעיר. אפשר להתחיל עם לימוד כללי הבית ועם תהליך סוציאליזציה, שיעזרו לו לתקשר טוב יותר אתכם ועם הסביבה ולאט לאט ללמד אותו גם דברים מורכבים יותר.

כמה עולה אילוף כלב מסוג אקיטה אמריקאי?

מחיר אילוף אקיטה אמריקאי משתנה בהתאם לגיל הכלב, מטרות האילוף, מיקום האילוף והאם האילוף פרטני או בקבוצה. עם זאת, אילוף פרטני עולה בדרך כלל בין 200 – 500 ש"ח לשעה.

אילוף אקיטה אמריקאי – כמה זמן זה נמשך?

אקיטה אמריקאי נחשב גזע מאוד אינטליגנטי וקשור לבעליו. לכן לרוב האילוף שלו מהיר יחסית. עם זאת, לכל כלב יש קצב משלו ולכן כדאי להיות קשובים אליו ולהבין מה הוא צריך כדי להתקדם. תהליך אילוף משתנה בהתאם למטרות האילוף, מאפייני הבעלים ומאפיינים אישיים של הכלב, ולכן  הוא עשוי להימשך מספר מפגשים ועד תקופה ארוכה יותר.

למה כדאי לקחת מאלף מקצועי?

אילוף אקיטה בעזרת מאלף מקצועי מאפשר לכם לקצר את תהליך האילוף ולהשיג מטרות רבות יותר בזמן קצר יותר. כמו כן, מאלף מקצועי מכיר את מאפייני הגזע ולכן יכול לעזור לכם ולכלב למנוע תסכולים מיותרים, ליצור בסיס תקשורת טוב יותר עם הכלב לכל החיים וגם ללמד אתכם טיפים ודגשים לאילוף הכלב לאורך כל חייו.

אם גם אתם רוצים לתת לכלב שלכם חיים טובים יותר, ליהנות ממנו לשנים ארוכות ולאפשר לו להבין טוב יותר את הסביבה, להשתלב ולהיות מאושר – כדאי לקחת מאלף מקצועי לכלבי אקיטה. צרו קשר למידע נוסף.

 

אהבתם? שתפו מאמר זה!