אילוף בורדר קולי

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כלבי בורדר קולי נחשבים חכמים במיוחד – הם בעיקר מצליחים להבין ולתקשר עם בני אדם כמעט יותר מכל כלב אחר. יש להם גם רמה גבוהה של נאמנות והמון אנרגיה, אבל כדי להנות מהנוכחות שלהם בחיים שלכם וכדי שהם יוכלו לקבל את הטיפול וההכשרה שמתאימים להם, כדאי להכיר אותם טוב יותר וגם להשקיע באילוף שלהם. אז איך מאלפים בורדר קולי? מה כדאי לדעת לפני שמתחילים ומתי בכלל כדאי להתחיל? הנה כל המידע.

האם חייבים לאלף כלבי בורדר קולי?

כלבי בורדר, או בורדרים, אפשר לאלף כמעט בכל שלב בחיים – הם פשוט נורא חכמים ויש להם מוטיבציה גבוהה ללמוד. אך ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך תוכלו למנוע מלכתחילה התנהגויות לא רצויות ולעזור להם להוציא את האנרגיה האדירה שלהם בצורה חיובית.

אילוף בורדר קולי
אילוף בורדר קולי

אילוף בורדר קולי – שיטות וטכניקות

בורדרים נחשבים קלים יחסית לאילוף, בזכות האינטליגנציה הגבוהה והמוטיבציה שלהם.

לכן גם אפשר לאלף אותם בדרכים שונות:

אילוף חיובי: בשיטה החיובית מקפידים לתת לכלב חיזוקים חיוביים בתור מניע עיקרי להתנהגות נכונה. אפשר לתגמל אותם עם חטיפים, תשבחות, ליטופים, משחקים ואפילו צעצועים – כך אתם גם מחזקים איתם את הקשר.

אימוני זריזות: בורדר קולי זקוקים מאוד לתנועה, ריצה וגירוי מנטלי. לכן מומלץ ללמד אותם תרגילים שונים ומתוחכמים, שיאפשרו להם לבטא את היכולות שלהם, למנוע תסכולים ולהראות לכם כמה הם מדהימים באמת.

אימון מותאם אישית: גם בתוך גזע הבורדר קולי יש כלבים בעלי אופי שונה. לכן כדאי לבדוק איזה סוג של אילוף עובד טוב יותר עבור הכלב הפרטי שלכם, מה מעניין אותו יותר, מה הוא אוהב, במה הוא טוב – ולחזק אותו במקומות האלה.

כמה עולה אילוף כלבי בורדר קולי?

מחיר אילוף בורדר קולי וכלבים בכלל, משתנה בהתאם לפרמטרים שונים:

  • מטרות האילוף
  • גיל הכלב
  • מיקום מפגשי האילוף
  • אילוף פרטני או בקבוצה 

ככלל, בדרך כלל מחיר אילוף כלבים עומד על 200 – 500 ש"ח לשעה לאילוף פרטני.

אילוף כלב מסוג בורדר קולי – דגשים וטיפים

עקביות – במיוחד אצל כלבי בורדר קולי, החכמים והלומדים במהירות, חשוב לשמור על עקביות. למשל להשתמש בפקודות קבועות, גם אם יש כמה אנשים שעובדים עם אותו הכלב – כדי למנוע בלבול ולעזור לו ללמוד מהר יותר.

חיזוקים חיוביים – הקפידו לחזק את תהליך האימון בעזרת תשבחות ותגמולים חיוביים, כדי לחזק את הביטחון והקשר האישי עם הכלב.

אילוף בגיל צעיר – ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך תהליך האילוף יהיה איכותי, קל וטוב יותר לטווח ארוך.

פעילות גופנית – בורדרים זקוקים להמון תנועה, פעילות וגירוי מנטלי. ככל שתתנו להם יותר מהדברים הללו, יהיה להם טוב יותר והם יהיו נוחים ורגועים יותר.

סוציאליזציה – חשפו את הבורדר שלכם לחברים, משפחה, טיולים ברחוב ועוד – תוך שאתם נמצאים קרוב אליו ונותנים לו ביטחון. כך תעזרו לו להתרגל למצבים חדשים, למנוע חרדות ובעיות התנהגות.

אימונים קצרים – אימונים של 5 – 10 דקות מספר פעמים ביום, יאפשרו לכלב שלכם לשמור על ערנות, בלי להשתעמם וישמרו על המוטיבציה שלו.

אילוף גורי בורדר קולי – באיזה גיל להתחיל?

כדאי להתחיל אילוף בורדר קולי מוקדם ככל האפשר, מגיל 8 שבועות בערך. אילוף מוקדם עוזר לפתח הרגלים טובים לכל החיים, כאשר בגיל צעיר מתחילים עם פקודות פשוטות ובסיסיות ולאחר מכן אפשר להתקדם לפקודות מורכבות ומעניינות יותר. 

כמה זמן נמשך אילוף של בורדר קולי?

משך האילוף משתנה בהתאם לגיל הכלב ומטרות האילוף.  הוא יכול להימשך מספר קטן של מפגשים או תקופה ארוכה. עם זאת, בורדרים לומדים מהר במיוחד וזה בהחלט יכול לקצר את תקופת האילוף.

למה כדאי לקחת מאלף?

במקרים רבים אפשר לאלף את הכלב שלכם בעצמכם, אך במקרים שונים כדאי וחשוב לקחת מאלף:

  • אם אתם לא ממש יודעים איך לאלף כלבים
  • אם אין לכם זמן להקדיש לאילוף הכלב בתוך שגרת היום יום שלכם
  • אם הכלב מפגין התנהגויות בלתי רצויות ואתם מתקשים לשנות את המצב
  • אם חשוב לכם ליישם תהליך אילוף מסודר ומקצועי שיעזור לכלב ולכם להגיע למצב הרצוי במהירות האפשרית ובאופן מיטבי.

יש לכם כלב בורדר קולי ואתם רוצים להעניק לו ולכם חיים טובים, מספקים ונעימים יותר? קחו מאלף מקצועי שיעזור לכם לעבור את התהליך עם המון הנאה וחוויה חיובית – צרו קשר!

אהבתם? שתפו מאמר זה!