אילוף ג'ק ראסל

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כלבי ג'ק ראסל טרייר ידועים באינטיליגנציה, אנרגיה ונאמנות גבוהה שלהם לבעליהם. הם אמנם קטנים, אך יש להם אישיות גדולה מהחיים ולכן הם יכולים להיות בני לוויה מושלמים, אך גם להציב בפניכם אתגרים מעניינים. אז איך מאלפים ג'ק ראסל כדי להבטיח שלכם ולו תהיה איכות חיים גבוהה, לצד שנים ארוכות של הנאה וחברות? הנה מידע מפורט שיסייע לכם.

אילוף ג'ק ראסל – מתי האילוף נדרש?

לצד היתרונות הרבים של בעלות על כלב ג'ק ראסל, כדאי לזכור שזהו כלב עם אופי חזק ורמות אנרגיה גבוהות, שיכולות להפוך לתסכול ואף תוקפנות, אם לא מנתבים אותן כראוי. לכן, אם יש לכם קושי להקדיש את הזמן הדרוש לאילוף הכלב שלכם, אם הוא נוטה להתנהגות לא רצויה, או שאתם פשוט רוצים להבין אותו טוב יותר, לתת לו איכות חיים גבוהה יותר וליהנות ממנו לשנים ארוכות – כדאי לגשת לאילוף מקצועי.

ג'ק ראסל
ג'ק ראסל

איך לאלף כלבי ג'ק ראסל?

יש כמה כללים לחיים, שכדאי לקחת אתכם אם אתם רוצים לאלף כלב ג'ק ראסל:

1.זכרו שהם אינטליגנטים ולכן משתעממים בקלות – לכן כדאי לספק להם הרבה תעסוקה, עניין ופעילות גופנית, שיעזרו להם להיות מאושרים ובריאים.

2.כדאי לשלב בשגרת היום שלהם פעילות גופנית הכוללת משחקים וטיולים, מפגשי אימון קצרים של עד 15 דקות לאימון וגם גירוי מנטלי הכולל צעצועים מעניינים.

באיזה גיל להתחיל את אילוף לגורי ג'ק ראסל?

כדאי להתחיל אילוף של ג'ק ראסל כשהוא צעיר – מגיל 8 שבועות והלאה. ככל שהוא צעיר יותר, קל לו יותר ללמוד ולכם יהיה קל יותר להנחיל לו התנהגויות חיוביות לכל החיים. בגיל צעיר – התחילו עם פקודות פשוטות וקלות, שיאפשרו לגור שלכם לצבור ביטחון ומוטיבציה בתהליך הלמידה. ככל שהוא מתבגר, תוכלו ללמד אותו פקודות מורכבות יותר, שיספקו לו עניין והנאה.

אילוף של כלב מסוג ג'ק ראסל – דגשים וטיפים

הצבת גבולות – כדאי לקבוע מהרגע הראשון גבולות ברורים לעצמכם ולכלב כדי למנוע בלבול ולקדם התנהגות חיובית.

ביטחון עצמי ועקביות – כשאתם פועלים מול הג'ק ראסל שלכם עם ביטחון עצמי ועקביות, אתם עושים לו את החיים יותר קלים. קל לו יותר ללמוד מכם ולסמוך עליכם.

סוציאליזציה – במיוחד עם כלב בעל אופי חזק כמו ג'ק ראסל, חשוב לחשוף אותו לאנשים חדשים, מצבים ומקומות, תוך שאתם נותנים לו קרבה ותחושת ביטחון. כך אתם מונעים התנהגות תוקפנית שלו בעתיד ועוזרים לו להיות כלב שמח יותר.

הרבה פעילות גופנית – כלב ג'ק ראסל צריך להיות פעיל כדי להיות שמח. קחו אותו לכמה שיותר טיולים ומשחקים שיפעילו אותו, יתנו לו סיפוק ויאפשרו לו להוציא אנרגיה.

סבלנות – אילוף ג'ק ראסל טרייר עשוי לדרוש זמן וסבלנות, בגלל האופי החזק והאנגרטיות הגבוהה שלהם. התאזרו בסבלנות ואל תוותרו. 

אילוף מקצועי – פנו לאילוף מקצועי במידת הצורך כדי לשפר את איכות החיים שלכם ושל הכלב בתוך זמן קצר.

כמה עולה אילוף ג'ק ראסל?

מחיר אילוף כלבים נקבע לפי שעה והוא עומד על כ-200 – 500 ש"ח לשעה של אילוף פרטני. עם זאת, מחיר אילוף יכול להשתנות בהתאם לגיל הכלב, מטרות האימון (למשל הכחדה של התנהגות לא רצויה, לעומת פקודות פשוטות), מיקום האילוף ואף אילוף פרטני לעומת אילוף קבוצתי.

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו פנייה לייעוץ ראשוני

כמה זמן נמשך האילוף?

אורך תהליך האילוף יכול להשתנות בהתאם לגיל הכלב, מצבו הרגשי (אם למשל עבר טראומות בעבר) וגם בהתאם למטרות האילוף. מומלץ להתייעץ עם מאלף מקצועי אודות משך האילוף האופטימלי, כאשר כל מקרה הוא לגופו.

למה כדאי לקחת מאלף?

מאלפים מקצועיים מכירים היטב את המאפיינים המיוחדים של כלבי ג'ק ראסל טרייר. הם יודעים איך ליצור איתם קשר טוב במהירות, כדי לקדם התנהגות חיובית בקלות רבה יותר, תוך הכחדה של התנהגויות לא רצויות. מאלפים יכולים לקצר את תהליך האילוף, למנוע תסכולים של הכלב ושל בעליו, לשמור על קו אחיד ועקבי וגם לתת לכם כלים לכל החיים – איך לאלף את הכלב שלכם בעצמכם וליצור איתו קשר טוב לטווח ארוך.

אם גם אתם רוצים לתת לכלב שלכם ולעצמכם איכות חיים גבוהה יותר, שנים ארוכות של הנאה וחברות אמת, עם חוויות טובות והמון שמחה – אילוף מקצועי לכלב ג'ק ראסל הוא הדרך הנכונה. 

מחפשים מאלף מקצועי ותהליך אילוף מותאם אישית? צרו קשר למידע נוסף!

אהבתם? שתפו מאמר זה!