אילוף גולדן רטריבר

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו הודעה באתר

תוכן עניינים

כלבי גולדן רטריבר זכו (בצדק) למוניטין של כלבים מקסימים ואהובים, שיכולים בקלות להפוך לחברים הכי טובים שלכם. הם ידועים בביטחון עצמי, באהבה שהם מרעיפים לכל עבר ובזנב המכשכש, המעיד על שמחת חיים קבועה. הם נחשבים קלים לאילוף ועם זאת, גם כלבי גולדן יכולים להציב אתגרים שונים בפני הבעלים. אז איך מאלפים גולדן רטריבר? האם חייבים לאלף את הכלב שלכם ומה כדאי לדעת לפני שמתחילים? הנה מידע מפורט בנושא.

אילוף גורי גולדן רטריבר – האם צריך לאלף?

כלבי גולדן רטריבר הם נאמנים ומשפחתיים מאוד. יש להם אופי נוח ולכן נחשבים לקלים לאילוף. עם זאת, הם יכולים לגלות התלהבות יתר, זקוקים להמון חום ופינוקים, ליטופים ותשומת לב.

אם משאירים אותו הרבה לבד – גור גולדן רטריבר יכול לפתח חרדת נטישה ואף דיכאון. לכן כדאי להעניק לו תהליך אילוף מקצועי, שיעזור לו לפתח ביטחון עצמי, להבין את הציפיות שלכם ממנו ולשפר את איכות החיים שלו – כך שגם אתם תוכלו להנות ממנו הרבה יותר, לשנים ארוכות.

אילוף גולדן רטריבר

אילוף כלב גולדן רטריבר – דגשים וטיפים

ריכזנו לכם מספר טיפים מצוינים אשר יעזרו לכם בכל הקשור לאילוף כלב גולדן רטריבר:

  • כדאי לשנות מעט את גישת האילוף עם השינויים באופי ובהתנהגות הגולדן שלכם ככל שהוא מתבגר:
  • כאשר יש לכם גור גולדן רטריבר, הוא יותר סקרן ולהוט ללמוד. הוא גם חכם מאוד ולכן קל יחסית לאלף אותו.
  • ככל שהכלב מתבגר, חשוב ללמד אותו פקודות מתוחכמות ומעניינות יותר, אלא אם הוא מתחיל אילוף מהבסיס. 
  • לאורך החיים של גולדן, כדאי להתייחס להתנהגות השוטפת שלו, לתת לו אהבה, טיפול וחינוך, לספק לו כמה שיותר פעילות מעניינת וגירוי מנטלי, שיאפשר לו להישאר מאושר ורגוע.

איך לאלף כלב מסוג גולדן רטריבר – שיטות וטכניקות

גם אצל גולדן רטריבר, כמו אצל כלבים אחרים ובעיקר בעקבות השינוי בגישה בשנים האחרונות, מאלפים מקפידים להשתמש בגישת אילוף חיובית. אצל גולדנים מומלץ להשתמש באהבה והכישרון הטבעי שלהם למשחק, כדי לעזור להם להתגבר על האופי העקשני לעיתים.

הדבר מאפשר להם לשחרר לחץ, להירגע וליהנות מתהליך האילוף – בין אם אתם מאלפים אותו להתנהגות בסיסית רצויה ובין אם אתם רוצים ללמד אותו תרגילים מיוחדים. עוד המלצה שכדאי לאמץ היא להאכיל את הגולדן שלכם בצורה מסודרת בשעות קבועות ואפילו על ידי בן משפחה קבוע, כמו גם להשתמש בחטיפים בתור תגמול על אימונים – בצורה שקולה וחכמה.

כמה עולה אילוף כלבי גולדן רטריבר?

מחיר אילוף כלב גולדן משתנה בהתאם לפרמטרים מסוימים:

גיל הכלב – לעיתים כלב בוגר יותר דורש מאמץ גדול יותר ולכן המחיר בהתאם.

מטרת האילוף – קיים הבדל בין אילוף לפקודות בסיסיות לבין הכחדה של התנהגות בלתי רצויה, או לימוד של תרגילים מיוחדים.

מקום האילוף – אילוף בבית הלקוח, או בחוץ.

סוג האילוף – אילוף בקבוצה או פרטני ועוד.

עם זאת, מחיר אילוף כלבים פרטני בדרך כלל עומד על 200 – 500 ש"ח לשעה.

מחפשים מאלף כלבים?
השאירו פנייה לייעוץ ראשוני

באיזה גיל להתחיל אילוף גולדן רטריבר?

הזמן הטוב ביותר להתחיל אילוף גולדן רטריבר הוא כמה שיותר מוקדם, החל מגיל 8 שבועותכך אפשר למנוע מראש התנהגות בלתי רצויה, ללמד את הכלב מה אתם מצפים ממנו, לאפשר לו (וגם לכם) לחיות חיים נעימים יותר. עם זאת, חשוב לזכור כי אפשר לאלף גם כלב גולדן רטריבר בוגר ואף פעם לא מאוחר להתחיל – בעיקר אם יש לכם מאלף מקצועי.

משך האילוף של כלבי גולדן רטריבר

משך האילוף עשוי להשתנות בהתאם לגיל הכלב וכן בהתאם למטרת האילוף שאתם מחפשים. למשל לימוד פקודות פשוטות עשוי לקחת זמן קצר יותר מאשר הכחדת התנהגות בלתי רצויה או לימוד תרגילים מסובכים. לכן אילוף יכול להימשך בין מספר מפגשים לבין תקופה ממושכת יותר.

למה כדאי להיעזר בשירותיו של מאלף מקצועי?

עבודה עם מאלף כלבים מקצועי מאפשרת לכם בראש ובראשונה ללמוד בעצמכם את ההתנהגות הנכונה עם הכלב שלכם – דגשים, טיפים וכללים שכדאי להכיר כשאתם מגדלים כלב.

שנית, מאלף מקצועי יכול למנוע מצבים של בלבול וטעויות שעושים בתהליך אילוף חובבני. כך הוא מאפשר לכם לקצר את תהליך האילוף, לקבל ממנו יותר סיפוק והנאה וגם להבטיח שתקבלו כלב נעים, עם התנהגות נכונה ואף הרבה יותר מכך – אם רק תרצו.

יש לכם גולדן רטריבר ואתם רוצים להבטיח שהוא יהיה בן משפחה אהוב, נעים ונוכחות חיובית בחיים שלכם לשנים רבות? מאלף מקצועי יכול לעזור לכם לעשות את זה בתהליך מהיר ומהנה. צרו קשר למידע נוסף!

אהבתם? שתפו מאמר זה!